Labels

photo (19) cerita (8) paradigm (7) sekolah (6) birthday (5) dream (5) heart (5) teaching (5) video (5) TESL (4) amad (4) expressing thoughts (4) Trust (3) art (3) family (3) feeling (3) friendship (3) love (3) practicum (3) aku (2) alam ghaib (2) best (2) dugaan (2) friend (2) hantu (2) inggeris (2) islam (2) islamhood (2) knowledge (2) melaka (2) poem (2) Asam pedas (1) Momo (1) assignments (1) bung (1) bus (1) food (1) holiday (1) kan best (1) konvo (1) plan (1) senarai semak (1) serindit (1) spiders (1) terengganu (1)

Wednesday, October 8, 2008

Kosong dan Wenk~

Pernah tak kau rasa…

Yang kau tidak rasa apa apa?

Yang kau hilang arah dan tujuan hidup?

Tiba tiba, kau tidak fahami apa yang berlaku kepada diri kau?

Berkali kali meminta pedoman dan cinta dari yang Agung

Kerana engkau hilang nikmat kehidupan?

Yang engkau tidak tahu apa yang hendak dirasai

Engkau tidak rasa gembira..

Tidak rasa sedih

Tidak rasa resah mahu pun sakit

Hidup kau jadi seperti kayu

Begitu monotonous… begitu lurus di mana

Tiada apa yang hadir

Yang boleh mencabar diri

Kau seolah olah di awangan

Seorang diri.. . tergapai gapai

Mencari maksud and tujuan hidup

Kau sedar kau ada keluarga, kawan kawan, handphone, computer dan binatang peliharaan..

Tapi

Kau masih mencari.. dan belum mendapat kepastian

Adakah engkau penting dalam hidup mereka…

Engkau penat memikirkan..

Apa yang bakal terjadi sekiranya kau tiada lagi di bumi ini.

Tidaakkk

Engkau tidak mampu untuk mati

Bukan tak bersedia.. tapi takut amal tak cukup

Ya lah. Dosa sentiasa melebihi pahala.

Begitu kerdil insan ini yang bernama engkau

Engkau juga tidak mampu untuk mati…

Kerana engkau mahu membalas jasa kedua ibu bapa kau

Bukannya dapat betul betul balas

Tapi sekurang-kurangnya,

Dapat rasa hasil titik peluh sendiri memerah keringat di pagi hari mencari secebis rezeki yang halal

Adakah aku terlalu matre? Terlalu materialistic yang suka akan nikmat dunia berbanding akhirat?

yang sudah tentu lebih kekal daripada dunia yang sekejap saja?

Adakah ini yang menyebabkan aku hilang nikmat hidup?

Kerana menjadikan duit sebagai tujuan hidup?

Jikalau begitu Ya ALLAH..

Bawalah aku ke jalan yang benar

Izinkanlah memohon taubat.. terimalah taubat aku

Kembalikan nikmat hidup aku…

Dan wujudkanlah cinta abadi dalam hati ini

Cinta kepad Mu Ya ALLAH

Kerana seolah olah.. hati ini amatlah tawar

Dengan kemanisan dan kepahitan Cinta

Bukan ku doa untuk kemudaratan, tapi Cinta Mu sungguh Indah khabarnya

Berilah aku peluang merasainya

Ya ALLAH

Tolong lah.

Bantulah hamba Mu ini.

Jauhi aku, keluargaku, guru guru dan sahabat2 aku dari kekufuran dan kefasikan.

7 comments:

SpEkmATaKu said...

alhamdulillah setakat ni blom lagi..
n taknak hadir perasaan itu huhu..
m_ _m ...

poyotito's said...

gua sekali baca macam tak pernah.
tapi baca sekali lagi dah jadi macam pernah pulak apa kes?

valsa nine said...

spekmataku:

baguslah utk kamoo

poyotito's:

ape kes?
hurm..ni kes parahh
erk!
brape kali kamoo baca??
haha

Jack a.k.a adDam said...

Amin!
Isk, bile bace perkataan 'monotonous' tuh teringat suare sendirik..
Oopss!

farah sr said...

terkesima kejap..
menginsafi diri..
huhu..

valsa nine said...

jack : suara kamoo tanpa nada? mmg patut kamoo pakai itu tutup mulut..

wOha!

farah : kita sama2 mengingatkan...
lps je tulis entry nih.. terus rasa diri OK sbb ade gak org yg rase same seperti yg akoo rase..

huhu

stu_comot said...

pnh..tp slalu cpt recover..alhamdulillah..