Labels

photo (19) cerita (8) paradigm (7) sekolah (6) birthday (5) dream (5) heart (5) teaching (5) video (5) TESL (4) amad (4) expressing thoughts (4) Trust (3) art (3) family (3) feeling (3) friendship (3) love (3) practicum (3) aku (2) alam ghaib (2) best (2) dugaan (2) friend (2) hantu (2) inggeris (2) islam (2) islamhood (2) knowledge (2) melaka (2) poem (2) Asam pedas (1) Momo (1) assignments (1) bung (1) bus (1) food (1) holiday (1) kan best (1) konvo (1) plan (1) senarai semak (1) serindit (1) spiders (1) terengganu (1)

Wednesday, October 8, 2008

20 jam jem dr KB ke MLK!


jem di tengah2 hutan!


jem.. menciii

aku tak mo cakap banyak
sebab sume org da sedia maklum
yang kat kelantan jem gle2
macam ade wat megasale
mase cuti raya hari tu

oleh kerana kitorg ni org baik2,
maka kitorg tidak mengamalkan
potong2 line..

oleh itu, kitorg semestinya
tidak dikutuk dan disumpah seranah
oleh pengguna jalan raya yang laen
walaupun penat
kerana perjalanan KB - MLK
mengambil masa 20jam
bertolak dalam pukul 8pagi
sampai melaka kul 4pagi

ini sebab jem bermula dari
Machang ke Gombak
Machang> Kuala Krai> Gua Musang> Merapoh>
Raub> Bentong dan seterusnya Karak pun Jem!
arghh

kat gua musang.. aish..

bayangkan masa duk kat machang
7 Km mengambil masa 50 minit
bayangkan
ke-krem-an kaki mR.Em menekan clutch
haha
katanya kaki krem sket je
tapi
kapla krem byk

mau tak nye
masa duk kat tol Bentong
da lps solat jama' taakhir maghrib isya
so da malam

lampu2 brek yang merah menyala
menyilau2 kat mata kami
Jo memang xblh thn
terus krohh krohh

aku masih bertahan memberi komen
menyedapkan hati mR.Em
memberi semangat
sambil mengutuk2 kete yang ade sampai 7 lampu merah kat blkg
kete ke lori??
xigt kete ape, tapi adik bradik CAMRY

mencii
sampai encik eM terpaksa menyelinap ke lane sebelah
demi mengelak mata di makan lampu merah
yang memeningkan


tapi kami syukur kami selamat
dari nahas jalanraya
dan dari jampi serapah orang laen
semoga kita semua byk2 bersabar
kerana akan ada hikmah disebalik apa yang berlaku

dan
kepada pesalah2 jalanraya
ingatan ye
bukan semua hari indah
ingat jugak
orang laen pun nak cepat
orang laen pun kena ligat
orang laen pun nak buang hajat
hahaha


ape ni double line niii... isk! @%^$^*&)*#


arghhh @@%$657*1@%^6

hoho..
geram jugak la

dah la jem sepanjang jalan
setiap pit stops tu..
toilet da jadi makin teruk
sebab sume org guna
rank toilet aku dan Jo buleh kasi
for this time around
is
1/10

terukkan
euwww
kotor sgt
tolonglah..
jangan la salah guna
pikir orang laen jugak

yang paling tak tahan
ade kesan saki baki muntah dan tuala wanita yang menjijikkan
yuckkk!!

ape pun
best la trip kali ni..
dapat dengar mr.Em buat gelak jahat ala2 emoticon dalam YM tu
hebakk la
sejibik! hahahaha

best sangat jugak
sebab Jo da bawak bekal roti butter home-made
panas dan segar dari oven
wah wah
feveret mR.Em ek eh?
hoho :D

ape pun
alhamdulillah
sampai jugak ke Melaka

sampai kul 4 pagi tu.. terus terbongkang..
hahaha
sempat jugak g kelas kul 730 pagi tu

hoho~

5 comments:

stu_comot said...

fufuhh....dasatnye..tp owg suke la tgk..meriahnye kt klntan..

Jack a.k.a adDam said...

Gile!
Nasib baik aku naik kete dgn abg aku..
Die jadik driver,
Aku membungkang kat blakang..
Wah ha ha ha!

valsa nine said...

Jack: kalo macam tu, lenkali akoo mau naik kete sama abang kamoolah!

erk!

sory2.. mR.Em jgn marahhh.. huhu

hafizanbukitabal said...

anggapla ni adalah salah satu kemeriahan di hari raya.. banyangkan, hari raya tak de orang,mesti bosan kan? hehehehehe.. sabar2, ambo pon termakan jem gak hari tu...

valsa nine said...

hafizan: huhu.. kalo xsabar, mmg da lame potong line.. kitorg naik kete racing tu.. ape barang bwk 0km/j.. haha

aduhh..

naseb baik sabar..
hoho.. btw, raya tahun ni ok je la.. meriah tu.. ntah.. kurang!

syukur la tapi..
hurm.. alhamdulillah..
harap dpt rasa next raya jugak!