Labels

photo (19) cerita (8) paradigm (7) sekolah (6) birthday (5) dream (5) heart (5) teaching (5) video (5) TESL (4) amad (4) expressing thoughts (4) Trust (3) art (3) family (3) feeling (3) friendship (3) love (3) practicum (3) aku (2) alam ghaib (2) best (2) dugaan (2) friend (2) hantu (2) inggeris (2) islam (2) islamhood (2) knowledge (2) melaka (2) poem (2) Asam pedas (1) Momo (1) assignments (1) bung (1) bus (1) food (1) holiday (1) kan best (1) konvo (1) plan (1) senarai semak (1) serindit (1) spiders (1) terengganu (1)

Monday, September 22, 2008

penangan tak sahur!

treet. treet.

"Tolong kejutkan beta sahur ye.. tq.. hikhik hik" 2.38 pg 22ramadan. ni msg dr adik aku yg prasan nak bermanja2 dgn aku, si kakak yang chantek manis. hehe [prashan!!]

henset ku yg paling klasik iaitu 3310i ku setkan alarm 430pg, confident blh bangun
sebab bunyinye amatlah kuat, dan ku lelapkan mata pukul 3.04pg slps memakai stokin
akibat trauma kesejukan melampau mengelak semput dan selsema.

aku xlena sgt tdo sbb asyik duk mimpi pasal esemen 'lesson plan' yg mana antara penyebab aku tdo lewat, di samping aktiviti bermain cakap2 ayam berak kapur dengan rakan2 seluruh alam.


tiba taba aku sedar, bunyi bising anak2 rumah sebelah duk main ngn kucing, aku bingkas dari tempat tidurku. aku tengok jam pc aku yg masih menyala, 5.45pg. wah! menarik gle sbb aku tak sahur!! menarik ke hape?!!

pelik.. nape jam henfon aku yg canggih tu xbunyi?? aku check.. dan check.. mata terkebil2 cuba digest kul bpe mse tu. huh??! kul 1750? ape kes?? sape yg set jam aku nihh... aduhh [cuba salahkan org laen la pulak!] hahaha

perkara pertama aku terpikir, isk, taknak jadik macam Yahudi. amalan pose diorg ialah tak sahur dan berbuka di lewat2kan. isk. taknakkk [aksi mcm iklan taknak isap rokok yg patah tu]

longlai seharian kalo xmandi nih. trus aku g mandi dan sempat meminta doa diberikan kekuatan.. hurm. okla kot puasa hari ni. xde la LARA sgt sbb ..penat, longlai. hihi

hehe.. sempat je aku g jalan2 kat kedai buku Dewan Bahasa dan Pustaka kat Taman Chempaka dekat ngn Tesco Melaka.. beli buku "Di Atas Sajadah Cinta" hasil karya Habiburrahman El Shirazy, novelist yg tulis cte "Ayat-ayat Cinta".. hehe

isk. ble pulak aku nk baca buku ni?
Cte "Sabriel" karya Garth Nix pun tak abes2 lagikk.. aduhh

huhu slmt buka! [entry santai utk tubuh yg longlai]... ^-^

p/s: tenkiu encik Wiki sbb bagi sy hyperlink-kan. hehe

2 comments:

kiera said...

salam..
ur first time x sahur ye..
hehe..
pretty much a day to u la ni..
alhamdullilah setakat ni ok lagi ngan seteguk air..

p/s:sbb tu penting air botol di sisi..hehe

valsa nine said...

haha. jgn curik2 minum siang2 hari sudaaa...