Labels

photo (19) cerita (8) paradigm (7) sekolah (6) birthday (5) dream (5) heart (5) teaching (5) video (5) TESL (4) amad (4) expressing thoughts (4) Trust (3) art (3) family (3) feeling (3) friendship (3) love (3) practicum (3) aku (2) alam ghaib (2) best (2) dugaan (2) friend (2) hantu (2) inggeris (2) islam (2) islamhood (2) knowledge (2) melaka (2) poem (2) Asam pedas (1) Momo (1) assignments (1) bung (1) bus (1) food (1) holiday (1) kan best (1) konvo (1) plan (1) senarai semak (1) serindit (1) spiders (1) terengganu (1)

Thursday, July 24, 2008

dreamLand~


mimpi
aku mimpi

walaupun tidur siang
hatiku tetap tersentuh

mane tak nye
aku mimpi tentang acara akad
ye, akad nikah

akad nikah oleh seseorang yang penting dalam hidup ini
namun lafaznya bukan bersama namaku

aku segera beredar
mengetahui si dia bukan memilihku
tapi
adik ku sendiri

aku beredar

tapi yang menyedihkan
ketika aku selesai menunaikan solat
pintu bilikku ingin dikunci

kerana ditakuti aku akan melakukan sesuatu
sesuatu di luar jangkaan

aku mengamuk, meracau
bukan kerana acara akad
(walaupun hati ini masih berharap si dia menukar hajat)
tapi kerana keluarga sudah tidak mempercayaiku
aku dipinggirkan

namun
aku mampu meloloskan diri
dan membuang kunci ke luar pagar

di lur bilik
suasana sepi
semua mata memandangku

aku mendengar seorang lelaki megumumkan sesuatu
mengumumkan pengantin ingin keluar dari tempat akad
maka
si dia keluar
mencariku

hatiku sedikit bahagia
si dia memegang tanganku
lalu berkata

sudikah kamu menjadi
kakak iparku?

sebak
hancur luluh
aku jatuh
ke lantai
tapi tangan kami masih terpegang erat
dengan berat
aku merelakan

dan berkata
"i wil always miss u"
seriously...

air mata tidak dapat kutahan lagi
hatiku menangis
bersedih
kerana panah cinta terpisah dari jantungku

***

aku terus sedar dari tidurku
hatiku masih menangis
sakit
perasaanku tersentuh
inginku luahkan kepada teman bilikku
namun
aku gusar dan lidah kuterkelu

nampaknya
cintaku masih tidak mampu menakluk hati sesiapa
aku mengharapkan cahaya suci
sementara itu
elok aku mendiam sepi

ah
mimpi oh mimpi
lalu aku bangun
solat
menagih kasih kepada
ALLAH yang Maha Pencinta





No comments: