Labels

photo (19) cerita (8) paradigm (7) sekolah (6) birthday (5) dream (5) heart (5) teaching (5) video (5) TESL (4) amad (4) expressing thoughts (4) Trust (3) art (3) family (3) feeling (3) friendship (3) love (3) practicum (3) aku (2) alam ghaib (2) best (2) dugaan (2) friend (2) hantu (2) inggeris (2) islam (2) islamhood (2) knowledge (2) melaka (2) poem (2) Asam pedas (1) Momo (1) assignments (1) bung (1) bus (1) food (1) holiday (1) kan best (1) konvo (1) plan (1) senarai semak (1) serindit (1) spiders (1) terengganu (1)

Thursday, November 27, 2008

kerap kali...

kerap kali ku mengadap PC di rumah ini..
aku jadi kosong [bukan bulat macam donut tu, tapi kosong "empty"]

cerita 1

amad: kak, kak pakai la seksi sikit, baru ramai orang suka kat akak.
[amad, adik bongsu aku, tiba-tiba bersuara]
aku: apa? aish. siapa ajar ni? Dosa tahu tak?
amad: ala, bukan seksi sangat pun, pakai macam kat rumah.
aku: amboi, ni pengaruh TV ke apa ni? aish. ingat sikit dosa dan neraka.
[tegur aku kepada adik aku yang ber-idea nakal yang baru berumur 6 tahun]
amad: hehe. ye ye. toksey toksey. amad gurau jer.
aku: banyak la gurau!.
adehhh

cerita 2

sekarang ni adik aku, ili aisyah, is hospitalised due to stomach problems. x-ray showed her intestine was occupied by so much feaces because she cannot deficate properly which caused her to vomit off all her food right after she'd eaten them. Just now, i received a call from my other sister, amni, who accompanied ili at the hospital, telling ili has vomitted again after several hours of being healthy. yesterday, she'd been dripped of 4 bottles... anyhow, i wish her being well again.

cerita 3

sekarang ni aku sibuk dengan satu program kesihatan yang juga mampu untuk menjana pendapatan. aku masih merangkak dan masih mencari kekuatan untuk meneruskan business ini.

ianya sejenis networking business yang memerlukan aku untuk mencari business partners dalam menjanakan profit yang tinggi. kawan aku yang introduce USANA ni kat aku sudah mendapat income +- RM2000 seminggu. wah..

tapi bukan itu yang aku kejar. aku lebih suka akan menguwar uwarkan productnya yang betul-betul hebat yang mendapat pengiktirafan no.1 dunia.
siapa yang berminat, contact aku. ohya, system perniagaan ini di jamin halal oleh badan-badan agama Amerika dan pegawai di JAKIM sendiri ada yang menyertai program ini.

apapun, aku memang sibuk.

cerita 4

kepada rakan-rakan aku yang mendirikan rumahtangga dikala cuti sekolah ini, aku mohon sejuta kemaafan kerana ketidakbolehan aku menghadirkan diri kerana jarak yang jauh dan tidak mendapat permission dari parents, apatah lagi bajet untuk ke sana. maafkan aku.

cerita 5

itu saja setakat ini. update pantas kerna mahu bersiap ke hospital. aku mungkin terpaksa membatalkan appointment aku demi ke hospital. siapa tahu rezeki ku di mana. terserah kepada tuhan, Allah yang Maha Memberi Rezeki.

5 comments:

Anonymous said...

cerita 1
kosong? sis lah dgn nombor, hehe

cerita 2
dia byk tgk cerita power rangers kot

indah-chan said...

cerita 1
kalo isi dengan nombor, semestinya nombor 9 yang juga mempunyai bentuk donut yang melambangkan keKOSONGan.

cerita 2
isk.power ranger pakai sampai tutup muka. apakah?

haha

Zhafharina Sabri said...

semoga ili cpt sht...

indah-chan said...

insyaAllah

ado KB ko?

Al-Mufakkir Hamidi said...

oh ni aimi ker...
cerita 1:
ala...bdak2 biasala...suke gura...hoho